Ενημέρωση >>Δρώμενα Συλλόγων
11/02/2016
Hμερίδα Φροντιστών Ν. Ηρακλείου για την Παιδεία
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
 
Την Κυριακή 07/02/16 στις 16:30 στα γραφεία της ΟΕΒΕΝΗ  στην διεύθυνση Βλαστών 10 & 1770   κλήθηκαν οι Φροντιστές του Νομού Ηρακλείου , μετά από απόφαση της Γενικής τους Συνέλευσης , για να καταθέσουν τις απόψεις  τους, ώστε να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο που να αντικατοπτρίζει τις θέσεις και τις προτάσεις μας για την εκπαίδευση.    
 Παραβρέθηκαν και συμμετείχαν στη συζήτηση, ο Περιφερειακός Διευθυντής  Εκπαίδευσης κος Τερζάκης και ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ηρακλείου, κος Γιγουρτάκης.
Με την ευκαιρία αυτή, τέθηκαν τόσο στον κο Τερζάκη όσο και στον κοΓιγουρτάκη, τα βασικά προβλήματα που απασχολούν το Σύλλογό μας όπως οι νέες άδειες , και η «σκιώδης» παιδεία    ( ιδιαίτερα μαθήματα , οικοδιδασκαλεία ) καθώς και οι προθέσεις των διευθύνσεων και κατ’ επέκταση του Υπουργείου για την αντιμετώπισή τους.
Η ανταπόκριση και των δύο διευθυντών  ήταν θετική και τους ευχαριστούμε για την παρουσία και τη συμμετοχή τους.
 
        ΤΟ ΔΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
 
 
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ 7-2-2016
 
Βασικός προσανατολισμός και πρόταση του Σ.Ι.Φ.Μ.Ε.Ν.Η. είναι ένα σταθερό σύστημα παιδείας με εικοσαετή προοπτική εφαρμογής.
Προτεραιότητα η διατήρηση της δωρεάν, δημόσιας και αποτελεσματικής εκπαίδευσης, η οποία να δίνει ίσες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από ταξικές, κοινωνικές ή γεωγραφικές διαφοροποιήσεις.
Πρόταση για πλάνο υποχρεωτικής 14ετούς εκπαίδευσης, όπου η δομή της να στηρίζεται σε συγγράμματα σύγχρονα, ποιοτικά που να ανταποκρίνονται στις κοινωνικές συνθήκες, να είναι ευσύνοπτα και σαφή. Παράλληλη αναθεώρηση των προγραμμάτων σπουδών.
Οποιαδήποτε αλλαγή εφαρμόζεται να αφορά τους μαθητές που φοιτούν στην Γ’ Γυμνασίου, ώστε να αποφεύγονται αιφνιδιασμοί και να υπάρχει επαρκής προετοιμασία για την εφαρμογή των νέων μέτρων (κατάρτιση εκπαιδευτικών, προσαρμογή μαθητών, συγγραφή νέων βιβλίων κλπ)
Στον εθνικό διάλογο για την Παιδεία να εμπλακούν πρόσωπα με μεγάλη εκπαιδευτική εμπειρία που να γνωρίζουν την εκπαιδευτική πραγματικότητα και όχι να προέρχονται μόνο από Ακαδημαϊκούς κύκλους, οι οποίοι δεν έχουν σαφή επαφή και εικόνα με την εκπαιδευτική πραγματικότητα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Θέση και λόγο στη διαδικασία αυτή πρέπει να έχουν όλοι οι εμπλεκόμενοι στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι, είτε προέρχονται από τη δημόσια είτε από την ιδιωτική εκπαίδευση σε όλο τους το φάσμα.
Η εξωσχολική εκπαίδευση θα πρέπει να καθοριστεί στην νόμιμη, η οποία αφορά τις εγκεκριμένες μονάδες παροχής εκπαίδευσης, αναγνωρισμένες από το κράτος και τη σκιώδη, η οποία παρέχεται με μορφές δραστηριοτήτων έκνομες και αντιδεοντολογικές (ιδιαίτερα μαθήματα από καθηγητές δημοσίου, ή οικοδιδασκαλεία που λειτουργούν χωρίς άδειες και με ανεξέλεγκτη την ιδιότητα των εργαζομένων).
Θεσμική αναγνώριση του εκπαιδευτικού έργου όλων των εργαζόμενων στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Άμεση αναγνώριση προϋπηρεσίας των ιδιοκτητών  φροντιστηρίων και των εργαζομένων σ’ αυτά, χαρτογράφηση όλων των εκπαιδευτικών μονάδων ανά περιοχή.
Συμμετοχή εκπαιδευτικών από φροντιστηριακές μονάδες σε εξεταστικές και  βαθμολογικές επιτροπές των Πανελληνίων εξετάσεων.
Χρήση μιας ενιαίας άδειας για όλα τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, ώστε να αντιμετωπιστεί η «σκιώδης» εξωσχολική  εκπαίδευση.
Φοροαπαλλαγή προερχόμενη από τις αποδείξεις διδάκτρων  φροντιστηρίων.
Οποιαδήποτε ενδεχόμενο μετατόπισης των εξετάσεων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα δημιουργήσει σειρά προβλημάτων, όχι μόνο εύρυθμης λειτουργίας των τμημάτων που θα υποδεχθούν πλήθος αιτήσεων, αλλά και τεράστιο κόστος για την προετοιμασία των υποψηφίων με απροσδιόριστα οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα. Παράλληλα με την ανεξέλεγκτη συσσώρευση φοιτητών σε χαμηλόβαθμες σχολές κινδυνεύει άμεσα με υποβάθμιση η ποιότητα των σπουδών.
Επανεξέταση του τρόπου προαγωγής  στην επόμενη τάξη, ώστε να υπάρχει αντικειμενική αξιολόγηση της δυνατότητας των μαθητών να ολοκληρώνουν τις βασικές σπουδές.
Η συρρίκνωση των εξεταζόμενων μαθημάτων δημιούργησε περαιτέρω εξειδίκευση εντός του Λυκείου, αποδυναμώνοντας την ίδια τη λειτουργία του.