Ενημέρωση >>Απόψεις
13/05/2014
Μέσα στη δίνη των εκλογών
 
Του Μπάμπη Νικολάου – Πρόεδρος Συλλόγου Εκπαιδευτικών Φροντιστών Αττικής
 
Στο χρονικό διάστημα των δύο επόμενων εβδομάδων που οι μαθητές της Γ΄Λυκείου προετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις θα διεξαχθούν οι αυτοδιοικητικές εκλογές την Κυριακή 18/5 και οι ευρωεκλογές την Κυριακή 25/5. Όσοι μαθητές – υποψήφιοι έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους ή το συμπληρώνουν μέχρι 31-12-2014 και έχουν εγγραφεί στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους του Δήμου καλούνται να προσέλθουν στις κάλπες.
 
Καλούνται στο πρώτο σημαντικό βήμα της ενήλικης ζωής τους - από τη μία να αποφασίσουν για το μέλλον της πόλης που ζουν και την τύχη της Ευρώπης - και από την άλλη να πετύχουν σε μια σχολή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης.
 
Επαγγελματική αποκατάσταση στη πόλη που ζουν, στη χώρα μας ή στην Ευρώπη;
Ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί από τους υποψήφιους Δημάρχους, Περιφερειάρχες και Ευρωβουλευτές. Οι υποψήφιοι τοπικοί άρχοντες υπόσχονται πόλεις καθαρές, φιλικές στο περιβάλλον και ανθρώπινες. Το ερώτημα όμως είναι αν οι νέοι μας, που θα ψηφίσουν την επόμενη Κυριακή, θα «μεγαλουργήσουν» στην πόλη τους ή θα βρεθούν σε μια πόλη μιας απομακρυσμένης χώρας, όπως γίνεται τα τελευταία χρόνια της κρίσης.
 
Όπως γνωρίζουμε οι Ευρωβουλευτές με τα ψηφίσματά τους θα καθορίσουν τις τύχες της Γηραιάς Ηπείρου, όχι μόνο για τα επόμενα 5 χρόνια που οι σημερινοί υποψήφιοι-μαθητές θα είναι φοιτητές, αλλά και κάποια από αυτά θα έχουν μακροχρόνια ισχύ και ίσως επηρεάσουν την επαγγελματική τους σταδιοδρομία μελλοντικά. Ιδίως οι Έλληνες Ευρωβουλευτές πρέπει να λάβουν σοβαρά υπ΄όψιν τους τη δημιουργία κλίματος ανάπτυξης στη χώρα μας με αποτέλεσμα την απορρόφηση των πτυχιούχων μας από την εγχώρια αγορά εργασίας.
 
Οι οικογένειες και το Ελληνικό Κράτος δαπανούν αρκετά ευρώ για την εκπαίδευση των παιδιών. Τα Ελληνόπουλα όμως βρίσκουν επαγγελματική διέξοδο ως επί το πλείστον σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες που καρπούνται τις υπηρεσίες τους χωρίς να έχουν ξοδέψει ούτε ένα ευρώ για την εκπαίδευσή τους. Πρέπει λοιπόν να σταματήσει η οικονομική αιμορραγία σε βάρος της ελληνικής κοινωνίας.
 
Πραγματοποιώντας την τελευταία επανάληψη παράλληλα με το δίλημμα των ευρωεκλογών ευρώ ή δραχμή ο υποψήφιος – μαθητής πρέπει να διαχειριστεί και το άγχος του. Άγχος που δημιουργεί η διαδικασία των εξετάσεων, αλλά και το αβέβαιο μέλλον της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Στην πρώτη παράμετρο ο μαθητής έχει συμμάχους την οικογένειά του και το φροντιστή στον οποίο έχει εμπιστευτεί στην πορεία του προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
 
Οι γονείς πρέπει να εξασφαλίζουν συνθήκες ησυχίας και ηρεμίας στο σπίτι έτσι ώστε τα παιδιά να μην τα απασχολεί τίποτε άλλο πέραν της μελέτης τους. Να δίνουν κουράγιο στα παιδιά τους υπενθυμίζοντάς τους τα όσα έχουν κατακτήσει μέχρι τώρα, καθώς και ότι δεν είναι η πρώτη φορά στη ζωή τους που θα δώσουν εξετάσεις.
 
Οι φροντιστές είμαστε δίπλα στους γονείς και τους μαθητές ιδιαίτερα τώρα που οι εξετάσεις πλησιάζουν και η αδρεναλίνη ανεβαίνει. Φτιάχνουμε μαζί με τους μαθητές τα τελευταία χρονοδιαγράμματα μελέτης και με όσες επιπλέον διδακτικές ώρες χρειάζονται προσπαθούμε να λύσουμε τις τελευταίες απορίες.
 
Η δεύτερη παράμετρος είναι άμεσα συνυφασμένη με τη στάση του Υπουργείου Παιδείας. Το σχέδιο «Αθηνά ΙΙ» αναμένεται στα δύο - τρία επόμενα χρόνια. Ήδη από φέτος αρκετά ακαδημαϊκά ιδρύματα αντιμετωπίζουν σοβαρό θέμα από την έλλειψη ακαδημαϊκού προσωπικού (κυρίως ΤΕΙ), αλλά και από την υποχρηματοδότηση. Την ίδια ώρα μελλοντικές συνενώσεις και ομοσπονδοποιήσεις είναι πιθανές. Ερωτήματα, όπως η διαγραφή των “αιώνιων” φοιτητών και η αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος παραμένουν αιωρούμενα.
 
Εμείς οι φροντιστές, όμως με το πέρας των Πανελλαδικών εξετάσεων και την ανάρτηση των βαθμολογιών των υποψηφίων ξεκινάμε τη συμπλήρωση και κατάθεση των μηχανογραφικών δελτίων των μαθητών μας. Μαζί με τους γονείς τους προσπαθούμε να πετύχουμε την πιο στοχευμένη επιλογή για το επαγγελματικό αύριο των παιδιών τους κόντρα στην αβεβαιότητα που δημιουργούν οι πολιτικές εξελίξεις.