Ενημέρωση >>Εκπαιδευτικά νέα
01/12/2015
Άρχισε σήμερα στη Βουλή ο Εθνικός Διάλογος για την παιδεία

Άρχισε σήμερα ο Εθνικός διάλογος για την παιδεία με την πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής με θέμα ημερήσιας διάταξης: "Ενημέρωση των μελών της Επιτροπής, σύμφωνα με το άρθρο 36 παρ. 5 του Κανονισμού της Βουλής, από τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Τεχνολογίας κ. Νίκο Φίλη για την απόφαση του υπουργείου Παιδείας να οργανώσει Εθνικό και Κοινωνικό Διάλογο για την Παιδεία".

Με αφορμή την έναρξη της συζήτησης το ΠΟΤΑΜΙ επιτέθηκε στον υπουργό Παιδείας και σε ανακοίνωσή του τονίζει, μεταξύ άλλων: "Τελικά ο διάλογος για την Παιδεία πήγε περίπατο… στις βοσκήσιμες γαίες! Από τη μία η επί της ουσίας υποβάθμιση της σημερινής συνεδρίασης της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων για την εκκίνηση του διαλόγου, από τον ίδιο τον κ. Υπουργό ο οποίος απλά πέρασε μια βόλτα για λίγα λεπτά προσπαθώντας να πείσει τα κόμματα για την αναγκαιότητα του διαλόγου στα θέματα Παιδείας. Και από την άλλη, αμέσως μετά μετέβη στην ολομέλεια και κατέθεσε δύο εκπρόθεσμες τροπολογίες όπου αλλάζει άρδην τον τρόπο επιλογής των διευθυντών εκπαίδευσης εισάγοντας πάλι την έννοια της συνέντευξης.

Η ασυνέπεια αυτής της κυβέρνησης αποδεικνύεται για ακόμη μία φορά αξεπέραστη καθώς άλλα λέει και άλλα κάνει. Πραγματικά αν και δεν μας εκπλήσσει πλέον, η διπροσωπία των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ είναι παροιμιώδης. Δυστυχώς οι φόβοι μας επαληθεύονται. Με αντιπερισπασμό τις επιτροπές διαλόγου η κυβέρνηση συνεχίζει να εξαπλώνει το κομματικό της καθεστώς. Με τρόπο μάλιστα θρασύ και απροκάλυπτο αφού με διαφορά μόλις μερικών λεπτών περνάει από τον «διάλογο για όλα» στον αιφνιδιασμό των εκπρόθεσμων τροπολογιών ώστε να μην προλάβει κανείς να αντιδράσει".

Επιστολή των Προέδρων των ΤΕΙ

Με επιστολή τους προς τον υπουργό Παιδείας, οι Πρόεδροι των ΤΕΙ χαιρετίζουν την έναρξη του Εθνικού διαλόγου τονίζοντας ότι αν και τα Ιδρύματα είδαν την αναγγελία του διαλόγου με ιδιαίτερα θετικό ενδιαφέρον, ωστόσο θεωρούν τον κατάλογο των Μελών της Επιτροπής  ιδιαίτερα ελλιπή.

" Τα Ιδρύματά μας χαρακτηρίζονται από μεγάλη πολυμορφία και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, καθώς και προοπτικές σπουδών, έρευνας και δυνατοτήτων άμεσης συμβολής στην αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας. Οι ραγδαίες εξελίξεις των καιρών στην Τεχνολογική Εκπαίδευση και Έρευνα και η σύνδεση των σπουδών στα ΤΕΙ και την ΑΣΠΑΙΤΕ με ‘‘την προηγούμενη βαθμίδα Εκπαίδευσης σε όλες της τις μορφές’’, αλλά και με την παραγωγή και την ενεργή οικονομία, απαιτούν αμεσότητα κατά την εξέλιξη του Εθνικού Διαλόγου. Πέραν του εκπροσώπου της Συνόδου στην Επιτροπή, η συμμετοχή ενός μόνο Καθηγητή ΤΕΙ είναι προφανές ότι δεν επαρκεί. Η σύνθεση της Επιτροπής είναι απαραίτητο να συμπληρωθεί άμεσα με επιπλέον Καθηγητές ΤΕΙ. Η παραπέρα εκπροσώπηση, με έμφαση στην παρουσία Καθηγητών κατά περιοχή των σπουδών που θεραπεύουν τα ΤΕΙ, θεωρούμε ότι είναι ορθή, όπως ορθή είναι και η πολλαπλή εκπροσώπηση των Πανεπιστημιακών Σπουδών που υπάρχει στη σύνθεση της Επιτροπής την οποία ήδη ανακοινώσατε".

Ο Θ. Φορτσάκης για τον Εθνικό διάλογο

Προβληματισμό για τη σύνθεση της Επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την παιδεία εξέφρασε ο Τομεάρχης Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας Καθηγητής Θεόδωρος Φορτσάκης.

Ο κ. Φορτσάκης επεσήμανε: "Ως προς τη διασφάλιση της αντικειμενικότητας των εργασιών της Επιτροπής, δυστυχώς δεν έγινε σοβαρή προσπάθεια να αξιοποιηθούν πρόσωπα που διακρίνονται για την προσφορά τους στο χώρο της εκπαίδευσης, διαχρονικά και χωρίς να έχουν ταυτιστεί με κόμματα.

Αντίθετα, η συντριπτική πλειοψηφία των μελών της πρόσκειται στο χώρο του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ ο Πρόεδρος της, σύμφωνα με δημοσιεύματα, έχει συχνά προκαλέσει με τις επιστημονικές απόψεις του, που θυμίζουν τις «επιστημονικές» απόψεις του κ. Φίλη για τη γενοκτονία των Ποντίων.

Ως προς τη διασφάλιση της αποτελεσματικότητας των εργασιών της Επιτροπής, η σύνθεσή της πάσχει από την έλλειψη του απαραίτητου πλουραλισμού, καθώς είναι σχεδόν ανύπαρκτη η εκπροσώπηση ολόκληρων βαθμίδων εκπαίδευσης, όπως της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ το ίδιο διαπιστώνεται και για φορείς τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, π.χ. τα ΤΕΙ, καθώς και για φορείς μη τυπικής εκπαίδευσης.

Ο εθνικός διάλογος για την παιδεία πρέπει να διεξαχθεί σε συνθήκες που διασφαλίζουν την αντικειμενικότητά του και εγγυώνται την αποτελεσματικότητά του. Δυστυχώς, με τις επιλογές του κ. Φίλη αυτό δεν φαίνεται να συμβαίνει"