Ενημέρωση >>Εκπαιδευτικά νέα
07/01/2016
Οι κρίσιμες συζητήσεις για την εκπαίδευση

Θεματικό κύκλο συζητήσεων ανακοίνωσε η Επιτροπή Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία. Οι συζητήσεις θα είναι δημόσιες, θα πραγματοποιούνται κάθε Τρίτη στις 7 μμ στο Αμφιθέατρο του Ινστιτούτου Παστέρ και η είσοδος θα είναι ελεύθερη.

Το πλήρες πρόγραμμα έχει ως εξής:

Τρίτη 12/1/1016: Οι σκοποί και οι στόχοι της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης: Α. Λιάκος, Κ. Γαβρόγλου, Ν. Θεοτοκάς, Γερ. Κουζέλης.

Τρίτη 19/1/2016: ReformEducationNow. Έχοντας πρόσφατη την εμπειρία του ελληνικού συστήματος εκπαίδευσης, μια ομάδα νέων προτείνει αλλαγές και προβάλλει την ανάγκη δόμησης ενός νέου εκπαιδευτικού μοντέλου.

Τρίτη 26/1/2016: Η κρίση και η επίδραση της στο σχολείο και στις συμπεριφορές των μαθητών.

Τρίτη 2/2/2016: Παιδεία, Κρίση, Δικαιοσύνη. Ο φιλοσοφικός στοχασμός πάνω στο εκπαιδευτικό πρόβλημα.

Τρίτη 9/2/2016: Σχολείο-εργαστήρι πολιτισμού. Ειδικές ζώνες εκπαιδευτικής δραστηριότητας στις περιοχές με τις μεγαλύτερες ανάγκες.

Τρίτη 16/2/2016: Μαθαίνω πώς να μαθαίνω: Από το αναλυτικό πρόγραμμα στις εκπαιδευτικές πρακτικές. Πώς θα αναμορφώσουμε το σχολείο;

Τρίτη 23/2/2016: Κλασική παιδεία και εκπαίδευση.

Τρίτη 1/3/2016: Η ανασυγκρότηση του χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη λογική ενιαίου χώρου εκπαίδευσης-έρευνας.

Τρίτη 8/3/2016: Ποιο μέλλον για την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση;

Τρίτη 15/3/2016: Δεῖ δὲ χρημάτων: Τα οικονομικά της εκπαίδευσης.

Τρίτη 22/3/2016: Η ψηφιακή τεχνολόγηση της γνώσης και του σχολείου.

Τρίτη 29/3/2016: Μεταπτυχιακές σπουδές και η ανανέωση του επιστημονικού δυναμικού της χώρας.

Παράλληλα η Επιτροπή ανακοίνωσε και μια σειρά θεματικών εκδηλώσεων που θα αφορούν τις εξής θεματικές:

  • Συμμαχία Σχολείου-Θεάτρου. Η έκφραση πέραν των λέξεων.
  • Συμμαχία Σχολείου-Μουσείου. Η εκπαίδευση εκτός της τάξης.
  • Αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος και τοπική αυτοδιοίκηση. Συζητήσεις στην περιφέρεια Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη.
  • Μήπως είμαστε οπτικά αναλφάβητοι; Κινηματογράφος και σχολείο.
  • Το σχολείο ως δομημένος χώρος και περιβάλλον. Προτάσεις αρχιτεκτόνων.
  • Συγγραφείς παιδικών βιβλίων και εκπαιδευτικοί συζητούν για τα σχολικά βιβλία.