Ενημέρωση >>Εκπαιδευτικά νέα
03/03/2016
Προτεραιότητα στην αντισταθμιστική εκπαίδευση

Άρχισε χθες η ενισχυτική διδασκαλία στο Γυμνάσιο με τη λειτουργία 515 Σχολικών Κέντρων, όπου διδάσκουν 1023 εκπαιδευτικοί που προσλαμβάνονται από τους πίνακες αναπληρωτών για τα μαθήματα Νεοελληνικής και Αρχαίων Ελληνικών, Μαθηματικών και Φυσικής.

Όπως τόνισε η πολιτική ηγεσία του ο υπουργείου Παιδείας, μετά από δύο χρόνια ακύρωσης του θεσμού το υπουργείο προχωρά σε ένα σημαντικό βήμα, το οποίο εντάσσεται σε ένα ευρύτερο σχεδιασμό για την ουσιαστική αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, ιδίως για εκείνα τα παιδιά που μόνο μέσα από το δημόσιο σχολείο μπορούν να έχουν πρόσβαση στο πολύτιμο αγαθό της παιδείας.

«Πρόσφατα νομοθετήθηκε νέο πλαίσιο για την αντισταθμιστική εκπαίδευση. Η αντισταθμιστική εκπαίδευση θεωρούμε ότι είναι ένα από τα βασικά όπλα που έχει το υπουργείο παιδείας, για να πολεμήσει τις ανισότητες ευκαιριών στη μόρφωση, που κυρίως πηγάζουν από κοινωνικές ανισότητες. Σε αυτή τη νομοθετική ρύθμιση γίνεται πρόβλεψη και για την εκπαίδευση στις μονάδες απεξάρτησης καθώς και στα Ειδικά Καταστήματα Κράτησης Νέων».

Ειδική Αγωγή : Βήματα και νέος νόμος για τη συμπερίληψη - ισότητα

Σε μια μεταβατική νομοθετική ρύθμιση για την ειδική αγωγή που να βελτιώνει τη σημερινή κατάσταση ακολουθώντας τα πορίσματα των σύγχρονων ερευνών προχώρησε το ΥΠΠΕΘ.

Σύμφωνα με τον κ. Φίλη, «τα πορίσματα αυτά μας προσανατολίζουν στην συμπερίληψη των παιδιών με ειδικές ανάγκες στη γενική εκπαίδευση, κάτι που αποδεικνύεται πως ωφελεί όχι μόνο τα παιδιά με ιδιαίτερες ανάγκες αλλά και τα υπόλοιπα παιδιά που μαθαίνουν να αποδέχονται τη διαφορετικότητα ως κάτι φυσιολογικό και όχι απορριπτέο.

Παράλληλα προετοιμάζουμε για την αρχή της επόμενης σχολικής χρονιάς μια εκτεταμένη επιμόρφωση όσον αφορά τη διαφοροποιημένη διδασκαλία. Στόχος να υποστηριχθούν ουσιαστικά οι εκπαιδευτικοί στην εφαρμογή της συμπερίληψης στις τάξεις τους όσων μαθητών και μαθητριών παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες που μπορούν να αντιμετωπιστούν εντός του φυσικού περιβάλλοντος της ομάδας τους, με διαφοροποίηση του τρόπου διδασκαλίας, της αξιολόγησής τους, του υλικού και του περιβάλλοντος μάθησης.

Επίσης εντός των επομένων ημερών στα πλαίσια του κοινωνικού διαλόγου θα ξεκινήσει η λειτουργία Επιτροπής για την Ειδική Αγωγή, η οποία στη συνέχεια θα καλέσει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς εκπαιδευτικών και γονέων. Οι ιδέες και προτάσεις της Επιτροπής θα αποτελέσουν υλικό για τη δημιουργία ενός σύγχρονου νομοθετήματος για την Ειδική Αγωγή».