Ενημέρωση >>Εκπαιδευτικά νέα
05/03/2016
Σε φάση επαναπροσδιορισμού ο ρόλος των σχολικών συμβουλίων

Εγκρίθηκαν κατα πλειοψηφία από την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων τα προτεινόμενα πρόσωπα από τον Υπουργό Παιδείας για τις θέσεις των Προέδρων και Αντιπροέδρων των Συμβουλίων Επιλογής Σχολικών Συμβούλων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στην τοποθέτησή του, τόνισε ότι οι επιλογές για τη στελέχωση νευραλγικών θέσεων για την Παιδεία συνδυάζουν αξιοκρατικά κριτήρια.

Σχολικοί σύμβουλοι

Ο Νίκος Φίλης αναφέρθηκε στο θεσμό των σχολικών συμβούλων, δηλώνοντας ότι "είμαστε σε μια διαδικασία επαναπροσδιορισμού του ρόλου και της φυσιογνωμίας του θεσμού των σχολικών συμβουλίων. Είναι μια διαδικασία, που θα γίνει δημοσία σε διάλογο και με την Πανελλήνια Ένωση των Σχολικών Συμβούλων και με τους προτεινόμενους αυτή τη στιγμή για τις θέσεις του συμβούλιο επιλογής, καθώς, επίσης, και με τα πανεπιστημιακά τμήματα της παιδαγωγικής. Είναι μια διαδικασία, η οποία είναι αναγκαία. Η κριτική που δεν αφορά πρόσωπα και δεν είναι το κύριο αυτό κι αν αφορά κάποια πρόσωπα σχολικών συμβούλων, αφορά την εμπειρία, που έχουμε από τη συνολική λειτουργία του θεσμού αυτού".

Παράλληλα, ο Υπουργός τόνισε ότι δεν υπήρξη επίσπευση για τη θητεία των σχολικών συμβούλων. "Έχει λήξει η θητεία των σημερινών σχολικών συμβούλων. Δεν προτρέξαμε, να βγάλουμε νέους σχολικούς συμβούλους. Έχουμε δώσει παράταση μέχρι τις 31/8/2016, δηλαδή μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς, για την επιλογή των νέων σχολικών συμβούλων και ακούμε προτάσεις. Επαναλαμβάνω ότι δεν έχουμε αντίληψη, να κατεδαφίσουμε, χωρίς να υπάρχει μια συζήτηση, σχετικά με το τι θέλουμε, να οικοδομήσουμε. Αυτό είναι μια απόδειξη ότι δεν βιαζόμαστε και δεν κάνουμε επιλογές με κριτήρια, που δεν έχουν, να κάνουν με την ουσία των προτεινόμενων θεσμών και θέσεων. Δηλαδή, δεν ακολουθούμε την πεπατημένη της κομματικοποίησης" τόνισε ο Νίκος Φίλης.

Αξιολόγηση

Για την αξιολόγηση ο Νίκος Φίλης ανέφερε ότι "δεν έχουμε καταλήξει στον τρόπο που θα γίνει η κατά την άποψη του Υπουργείου αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου είτε των σχολικών μονάδων, καταρχήν είτε από κει και πέρα, όποια άλλη διαδικασία επιλέγει. Συνεπώς, δεν προτρέχουμε ούτε στο θέμα αυτό για το οποίο ερωτηθήκαμε".

Ο Υπουργός δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι ένα αίσθημα ελευθερίας στους εκπαιδευτικούς επικρατεί από τις εκλογές του Ιανουαρίου και μετά. "Η εκπαίδευση δεινοπάθησε από τους σχεδιασμούς μιας κατ' ευφημισμόν αξιολόγησης, η οποία απέβλεπε στην τιμωρία των εκπαιδευτικών και όχι στην ενίσχυσή τους, στην στερέωσή τους, στο δύσκολο έτσι κι αλλιώς και σε ιδιαίτερα δύσκολες επιπλέον συνθήκες, εκπαιδευτικό έργο που επιτελούν. Σας το λέω από εμπειρία, από συζήτηση με εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε όλο το φάσμα των πολιτικών δυνάμεων, από τον Γενάρη και μετά του ’15, υπάρχει, έχει πνεύσει ένας άνεμος ελευθερίας ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς".

Έμφαση έδωσε ο Υπουργός στη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου, τη λειτουργία της σχολικής μονάδας στην βάση της συλλογικότητας, τονίζοντας ότι "γιατί για εμάς ο σύλλογος των καθηγητών δεν είναι ένα διοικητικό όργανο, είναι κάτι περισσότερο. Είναι αυτός που με συλλογικό τρόπο και με προσωπική ευθύνη των συμμετεχόντων θα μπορεί να εμπνεύσει μια αποτελεσματική, σύγχρονη και δημοκρατική λειτουργία συνολικά του σχολείου, αυτό που ακούστηκε νωρίτερα ότι η εκπαίδευση είναι σχέσεις, βεβαίως, είναι σχέσεις σε πολλά επίπεδα εντός και εκτός του σχολείου, αλλά η σχέση αυτή, οι σχέσεις αυτές, είναι λογικό να αποδίδουν ενόσω δομούνται πάνω σε ένα πνεύμα δημοκρατίας και τολμώ να πω, και ελευθερίας στο σχολείο".