Ενημέρωση >>Εκπαιδευτικά νέα
09/03/2016
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο για το Σχολικό Εκφοβισμό

Σημαντικής επιστημονικής εμβέλειας και άκρως επίκαιρο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο, με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας κατά του Σχολικού Εκφοβισμού (Bullying) στις 6 Μαρτίου, διοργάνωσε το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, με τίτλο «BULLYING - ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ: Ψυχοκοινωνικές, Εκπαιδευτικές Συνέπειες και η Αντιμετώπισή τους».

Το Συνέδριο υπό την αιγίδα του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων διεξήχθη με την υποστήριξη του «Χαμόγελου του Παιδιού», του «European Anti-Bulling Network», του Γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα καθώς και του Πανελληνίου Συλλόγου Δυσλεξίας και ΔΕΠΥ στις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη, στις 5 και 6 Μαρτίου 2016.

Σκοπός του Συνεδρίου ήταν η γόνιμη αλληλεπίδραση ερευνητών, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, άλλων ειδικών αλλά και γονέων, ώστε η κατανόηση των διά βίου αρνητικών ψυχοκοινωνικών και εκπαιδευτικών συνεπειών του Bullying να οδηγήσει στη σημαντική μείωσή του, προς όφελος τόσο των θυμάτων όσο και των θυτών, για μία κοινωνία αλληλοσεβασμού και αλληλοκατανόησης.

Οι ομιλητές εστίασαν στα αίτια του Bullying, στις αρνητικές ψυχοκοινωνικές και εκπαιδευτικές συνέπειές του τόσο στα θύματα όσο και στους θύτες, αλλά και στους τρόπους αντιμετώπισής του στο σπίτι και στο σχολείο.

Όπως επεσήμανε χαρακτηριστικά ο καθηγητής Μαθησιακών Δυσκολιών και Πρόεδρος του Συνεδρίου, Γεώργιος Παυλίδης «είναι αξιοσημείωτο το γεγονός, ότι οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες είναι κυρίως Θύματα, ενώ αυτοί με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ), είναι 2-3 φορές περισσότερο Θύτες και ως 10 φορές περισσότερο Θύματα BULLYING. Δηλαδή, και οι δύο ομάδες συμμετέχουν αναλογικά πολύ συχνότερα από τους άλλους στο BULLYING, διότι συνήθως είναι πιο απομονωμένες από τους υπόλοιπους συμμαθητές τους και πιο υστερούσες, άρα πιο ευάλωτες».

Ο ίδιος τόνισε ότι «καθίσταται δε επιτακτική ανάγκη η έγκαιρη και αντικειμενική βιολογική πρόγνωση–διάγνωση των Μαθησιακών Δυσκολιών και της ΔΕΠΥ από την Προσχολική Ηλικία, για να βελτιώσουμε τη Συμπεριφορά, τον Αυτοέλεγχο, την Κοινωνικότητα και τη Σχολική Επίδοση, ώστε αυτά τα παιδιά μας να μην πέφτουν Θύματα Bullying και να αποφεύγονται τα δευτερογενή ψυχοκοινωνικά προβλήματα (π.χ. χαμηλή αυτοπεποίθηση, δυσκολίες στις σχέσεις), που δημιουργούνται από την καθημερινή ταπεινωτική σχολική αποτυχία και από την αρνητική-επικριτική αντιμετώπιση στο σπίτι και στο σχολείο, λόγω άγνοιας».