Ενημέρωση >>Εκπαιδευτικά νέα
23/11/2016
Τρίτο Διεθνές Συνέδριο για τη Διδασκαλία των Θετικών Επιστημών στα σχολεία

Η Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων συμμετείχε στη διοργάνωση του 3ου Διεθνούς Συνεδρίου STEM across Europe: making it real, ως εταίρος του ευρωπαϊκού έργου «Make Science Real in Schools – MARCH» την Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2016 στο Λονδίνο (Burlington House, The Geological Society – Piccadilly Circus).

Το «MakeScienceRealinSchools – MARCH» είναι ένα ευρωπαϊκό έργο Comenius τριετούς διάρκειας με συγχρηματοδότηση του προγράμματος «Δια Βίου Μάθηση» της Ευρωπαϊκής Ένωσης και συντονίζεται από το Βρετανικό Συμβούλιο. Το έργο αφορά στη βιωματική διδασκαλία Θετικών Επιστημών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και διανύει το τελευταίο έτος υλοποίησής του (2014-16).

Στο πλαίσιο του MARCH ένα σύνολο καλών πρακτικών, καινοτόμων μεθοδολογιών και πιλοτικών εφαρμογών στα σχολεία των 7 συμμετεχουσών χωρών. έχουν αναπτυχθεί με στόχο να γίνουν οι Θετικές Επιστήμες ελκυστικές στους νέους. Το Συνέδριο συγκέντρωσε ακαδημαϊκούς, εκπαιδευτικούς, μαθητές και μέλη οργανισμών και Ινστιτούτων, οι οποίοι παρουσίασαν καλές πρακτικές και πιλοτικές εφαρμογές στα σχολεία.

Κατά τη διάρκειά του, πραγματοποιήθηκαν συνεδρίες, συζητήσεις για τις «βέλτιστες πρακτικές» στην τάξη και έξω από αυτήν, μια συζήτηση στρογγυλής τραπέζης με θέμα το μέλλον της εκπαίδευσης στις Θετικές Επιστήμες.

Η Ελλάδα αντιπροσωπεύθηκε στο Συνέδριο από το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης της Δ/νσης Βιβλιοθηκών, Αρχείων και Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης καθώς και από εκπαιδευτικούς των πιο κάτω σχολείων μετά από διαδικασία αξιολόγησης των πιλοτικών εφαρμογών τους:

  • 26ο Γενικό Λύκειο Αθήνας (Μαράσλειο) «Τολμάς να στοιχηματίσεις; Πειράματα με αναπάντεχα αποτελέσματα»
  • Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Γέρακα Αττικής με Λυκειακές Τάξεις «Ο Ερατοσθένης στο σχολείο»
  • 1ο Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού «Chemistry Wonderland»

H ομάδα μαθητών από τις συμμετέχουσες χώρες τροφοδότησε με τις ιδέες της το Συνέδριο και παρουσίασε το δικό της «Νεανικό Μανιφέστο» για τη διδασκαλία των Θετικών Επιστημών.