Ενημέρωση >>Εκπαιδευτικά νέα
10/01/2017
Κ. Γαβρόγλου: "Το Εθνικό Απολυτήριο θα μπορούσε να είναι το κριτήριο εισαγωγής σε σχολές της Τριτοβάθμιας".

Στην ισχυροποίηση του απολυτηρίου ώστε να καταστεί ως βάση και για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο αναφέρθηκε ο υπουργός Παιδείας σε συνέντευξη του στην "ΑΥΓΗ".

Ο κ. Κ. Γαβρόγλου απαντώντας σε σχετική ερώτηση τόνισε:

"Στόχος είναι να υπάρξει ένα αξιόπιστο απολυτήριο λυκείου, το οποίο θα έχει αντίκρισμα στην αγορά εργασίας και θα χρησιμεύσει ως βάση και για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο. Αυτό σημαίνει ότι οι δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου θα πρέπει να αναβαθμιστούν. Μέχρι την Α’ Λυκείου οι μαθητές θα πρέπει να έχουν αποκτήσει ουσιαστική εγκύκλια παιδεία. Στις επόμενες τάξεις, όμως, το βάρος θα μετατοπίζεται σταδιακά από την ευρύτητα των γνώσεων της γενικής παιδείας στην εμβάθυνση στο γνωστικό πεδίο που επιλέγουν οι μαθητές. Θα πρέπει, δηλαδή, οι μαθητές και οι μαθήτριες να εξοικειώνονται με τη μεθοδολογία έρευνας, με το πώς «δουλεύουμε» μια επιστημονική εργασία, με την κριτική σκέψη κ.λπ. Να προετοιμάζονται, με άλλα λόγια, για τις σπουδές τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Παράλληλα βέβαια να συνεχίζουν να εμβαθύνουν στις εγκύκλιες γνώσεις των προηγούμενων χρόνων και να αποκτούν γενική μόρφωση, περισσότερο μέσα από μια σειρά επιλεγόμενων μαθημάτων. Το Εθνικό Απολυτήριο που θα λαμβάνουν, συνυπολογίζοντας τις επιδόσεις σε όλα τα μαθήματα, θα μπορούσε να είναι το κριτήριο εισαγωγής σε σχολές της Τριτοβάθμιας. Τα μαθήματα της ειδίκευσης θα εξετάζονται πανελλαδικά. Σημασία, όμως, δεν έχουν οι λεπτομέρειες, όσο οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις που πρέπει να γίνουν για την ουσιαστική αναβάθμιση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου, που σήμερα, δυστυχώς, έχουν μια ιδιαίτερα προβληματική υπόσταση".

Αναφερόμενος στην πιθανότητα ένταξης της Α΄ Λυκείου στην υποχρεωτική εκπαίδευση ο υπουργός τόνισε: "; Πάγια θέση της Αριστεράς είναι η διεύρυνση κατά το δυνατόν της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, ξεκινώντας από την ενίσχυση της υποχρεωτικής διετούς φοίτησης των προνηπίων και νηπίων στο Νηπιαγωγείο. Αν τώρα αυτό σημαίνει υποχρεωτική Α’ Λυκείου ή υποχρεωτικό ολόκληρο το Λύκειο, αν η διεύρυνση θα γίνει σταδιακά ή όχι, θα το δούμε. Περιμένουμε άλλωστε και τις προτάσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για τη συνολική αναμόρφωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Το πιο σοβαρό ζήτημα κατά τη γνώμη μου είναι η αναβάθμιση των τελευταίων τάξεων του Λυκείου. Εκεί είναι που το πρόβλημα είναι πιο οξύ, με αποτέλεσμα συχνά οι καταστάσεις που διαμορφώνονται να είναι οριακές".