Ενημέρωση >>Εκπαιδευτικά νέα
30/01/2017
Κ. Γαβρόγλου: "Δεν υπάρχει εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς εξετάσεις"

Τον σχεδιασμό μίας "ευέλικτης" Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με δυνατότητα σπουδών σε παραπάνω από ένα αντικείμενα, ώστε να μην εγκλωβίζονται οι νέοι σε μία σχολή, προωθεί το υπουργείο Παιδείας, όπως τόνισε ο Κώστας Γαβρόγλου σε συνέντευξή του στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής. Ο υπουργός Παιδείας ξεκαθάρισε ακόμη ότι οι Πανελλαδικές δεν είναι δυνατόν να καταργηθούν.

"Δεν υπάρχει εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς εξετάσεις. Το πρώτο που πρέπει να κάνουμε είναι να συμβιβαστούμε με αυτό. Εμείς έχουμε στόχο οι εξετάσεις να μην είναι αποφασιστικές για το υπόλοιπο της ζωής των μαθητών. Θέλουμε να δώσουμε τη δυνατότητα στα παιδιά με την είσοδό τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση να έχουν ευελιξία στο αντικείμενο των σπουδών τους. Υπάρχουν τμήματα με εξαιρετικά προγράμματα. Το θέμα είναι να γίνουν ευέλικτα τα τμήματα. Γι αυτό ακριβώς και σχεδιάζουμε αλλαγές στο πρώτο έτος, με τη διατήρηση σχολών και όχι τμημάτων. Θέλουμε να προτείνουμε στα Ιδρύματα στο πλαίσιο της σχολής, ένας φυσικός για παράδειγμα να μπορεί να παρακολουθήσει και κάποια μαθήματα χημείας και να λάβει ένα πτυχίο Φυσικής που να αναγνωρίζει τις γνώσεις του και στο δεύτερο αντικείμενο που σπούδασε, σε αυτή την περίπτωση στη Χημεία".

Οι αλλαγές από τον Σεπτέμβριο

"Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση γίνονται αυτή τη στιγμή προσπάθειες να βελτιώσουμε το ολοήμερο σχολείο. Διερευνούμε τη δυνατότητα να επεκταθεί και στα ολιγοθέσια, ενώ παράλληλα εργαζόμαστε στην παραπέρα εδραίωση της συμπερίληψης για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες. Η εμπειρία μας από τη συμπερίληψη είναι εξαιρετική. Αντίθετα η εμπειρία μας από το ολοήμερο είναι μεικτή και θα έχουμε να πούμε αρκετά προς το τέλος αυτής της χρονιάς για το τι πρόσθετα μέτρα πρέεπι να πάρουμε ως προς αυτά τα δύο θέματα.

Παράλληλα, το νέο σχολικό έτος θα αλλάξουμε δύο με τρία βιβλία που έχουν κριθεί προβληματικά. Γενικά κινούμαστε στην κατεύθυνση να αλλάξουμε τα βιβλία, μια διαδικασία δύσκολη γραφειοκρατικά και οικονομικά.

Σχετικά με τους εκπαιδευτικούς, ελπίζω πάλι μέχρι τον Μάιο να έχουμε ανακοινώσει ένα εθνικό πρόγραμμα επιμόρφωσης, και από το νέο σχολικό έτος, μετά από συζητήσεις με τους εκπαιδευτικούς φορείς, θα ξεκινήσουν και οι διαδικασίες αυτοαξιολόγησης. Είμαστε σίγουροι ότι τα σχολεία και οι σύλλογοι εκπαιδευτικών θα βρουν τρόπους να βελτιωθούν".

Μεταπτυχιακά

"Κανένας φοιτητής δεν θα μείνει έξω από τα μεταπτυχιακά λόγω οικονομικών δυσχερειών. Οποιοσδήποτε γίνει δεκτός για την παρακολούθηση ενός μεταπτυχιακού θα φοιτήσει κανονικά. Έχουμε προτείνει ένα ποσοστό και καλούμε τα Ιδρύματα με βάση αυτό να προχωρήσουν στην επιλογή των φοιτητών. Είναι άλλωστε ένα θέμα ότι τόσα χρόνια δεν είχαμε αντιδράσει εναντίον των διδάκτρων. Εμείς λέμε να κάνουν αίτηση οι φοιτητές σε οποιοδήποτε πρόγραμμα θέλουν, το πρόγραμμα αυτό να τους δεχτεί βάσει ακαδημαϊκών κριτηρίων και στη συνέχεια αυτά τα παιδιά που έχουν οικονομικά προβλήματα δεν θα πληρώσουν ούτε μία δεκάρα. Το υπουργείο πρέπει να έχει έναν ρυθμιστικό ρόλο στα μεταπτυχιακά, όμως οποιαδήποτε απόφαση ανήκει στα Πανεπιστήμια, τα οποία θα πρέπει να δείξουν το κοινωνικό τους πρόσωπο".