Ενημέρωση >>Εκπαιδευτικά νέα
31/01/2017
Η εγκύκλιος για τα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια- Λύκεια

Εκδόθηκε η εγκύκλιος για τη λειτουργία Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων για το σχολικό έτος 2017-18 και τον καθορισμό Τομέων και Ειδικοτήτων.

Σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Παιδείας επισημαίνει: "Η γενίκευση λειτουργίας των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων για το σχολικό έτος 2017-18 και η αναβάθμιση της Δευτεροβάθμιας Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης είναι πια γεγονός. Το Υπουργείο Παιδείας θεσμοθέτησε το συγκεκριμένο τύπο σχολείου και προχώρησε στη μετατροπή των λειτουργούντων ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής καθώς και στην ίδρυση νέων ΣΜΕΑΕ για πρώτη φορά μετά από 8 χρόνια κατά το σχολικό έτος 2015-16. Κατά το τρέχον σχολικό έτος τα σχολεία αυτά λειτουργούν με μεταβατικό πρόγραμμα και το ΥΠΠΕΘ προχωρά στη γενίκευση της λειτουργίας των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων κατά το σχολικό έτος 2017-18, καθώς και στον καθορισμό Τομέων και Ειδικοτήτων αυτών, σύμφωνα με τα ισχύοντα στην Επαγγελματική Εκπαίδευση. Επιπλέον, μετά από νέα διερεύνηση αναγκών που πραγματοποιήθηκε μέσω της διαδικασίας των σχολικών μεταβολών η υπηρεσία εξετάζει τα υποβληθέντα αιτήματα από τις τοπικές κοινωνίες και αναμένεται η ανακοίνωση ίδρυσης νέων Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων".

Σύμφωνα με την εγκύκλιο:

Ι) Οι Διευθυντές/ντριες των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καλούνται, έως τις 24-02-2017, να υποβάλουν τεκμηριωμένες προτάσεις προς τους/τις Περιφερειακούς Διευθυντές/ντριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για :

Α. Τη μετατροπή των Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων και Ειδικών Επαγγελματικών Λυκείων αρμοδιότητάς τους σε Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στην ακριβή ονομασία και έδρα της προτεινόμενης νέας σχολικής μονάδας καθώς και στην επάρκεια των κτιριακών υποδομών και

Β. Τον καθορισμό Τομέων και Ειδικοτήτων των ανωτέρω σχολείων

Για όλες τις ανωτέρω προτάσεις, οι Διευθυντές/ντριες των ΔΙΔΕ, λαμβάνοντας υπόψη τους όλες τις διατάξεις και κανονιστικές πράξεις, σχετικά με τη διαδικασία και τη βιωσιμότητα των προτάσεών τους, και τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας, και συνεργαζόμενοι με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για τη διατύπωση της καλύτερης δυνατής πρότασης προς όφελος των μαθητών και της εκπαίδευσης και ειδικότερα με τις αρμόδιες Δημοτικές Υπηρεσίες, τους/τις Σχολικούς Συμβούλους Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, τους/τις Προϊσταμένους/ες των ΚΕΔΔΥ και τους/τις Διευθυντές/ντριες των Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων και Ειδικών Επαγγελματικών Λυκείων, υποβάλλουν τις προτάσεις τους, οι οποίες συμπεριλαμβάνουν :

1. Αναλυτική, συγκεκριμένη και πλήρως αιτιολογημένη έκθεση τεκμηρίωσης

2. Εισηγήσεις των ΚΕΔΔΥ και των Σχολικών Συμβούλων ΕΑΕ

3. Για τις περιπτώσεις των προτεινόμενων Τομέων και Ειδικοτήτων που υπάρχουν και αντιστοιχούνται με τα ισχύοντα βεβαιώσεις περί ύπαρξης εργαστηρίων και

4. Για τις περιπτώσεις προτεινόμενων νέων Τομέων και Ειδικοτήτων γνωμοδοτήσεις των Δημοτικών Συμβουλίων.