Ενημέρωση >>ΟΕΦΕ στον Τύπο
05/05/2021
Ο Γιάννης Βαφειαδάκης στον Ρ/Σ της ΕΡΤ1 για το άνοιγμα των Φροντιστηρίων

 

Σε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό της ΕΡΤ, ο Πρόεδρος της Ο.Ε.Φ.Ε. Γιάννης Βαφειαδάκης μίλησε στον δημοσιογράφο Γιάννη Πιτταρά για το άνοιγμα των φροντιστηρίων και τα ιδιαίτερα μαθήματα.

Ακολουθεί η συνέντευξη:

 

Δεν ξέρω αν έχετε εσείς ενημέρωση παραπάνω για το τι πρόκειται να γίνει με το άνοιγμα των φροντιστηρίων.

Δυστυχώς δεν έχουμε ενημέρωση και θέλω απλώς να θυμίσω ότι εμείς είμαστε ανελλιπώς κλειστοί από 6 Νοεμβρίου. Κλείνουμε δηλαδή σήμερα 7 μήνες συνεχόμενου lockdown χωρίς κανένα διάλειμμα για ν’ ανοίξουμε και θέλω να πω και ότι δεν βρίσκουμε και λογική σ’ αυτό γιατί τα παιδιά κάνουν self test. Όπως κάνουν για το σχολείο, τα ίδια self-test είναι και για το φροντιστήριο, δεν χρειάζεται κάτι extra. Το μόνο που πρέπει να σας επισημάνω επίσης είναι πως οι καθηγητές των φροντιστηρίων και οι εργαζόμενοι στα φροντιστήρια είναι οι μόνοι που έχουν εξαιρεθεί από τους εμβολιασμούς των εκπαιδευτικών. Λες και δεν είμαστε εκπαιδευτικοί εμείς, λες και δεν έχουμε εμείς εκπαιδευτικές μονάδες και συνεχίζουμε να έχουμε κλειστά φροντιστήρια συνεχώς τη στιγμή που όλοι ξέρουμε πως τα παιδιά έχουν ανάγκη και την ψυχολογική στήριξη και τη φυσική παρουσία πλέον.

Αυτό δεν το συζητάμε. Αυτό δε νομίζω ότι μπαίνει σε διαπραγμάτευση. Θέλω να ρωτήσω κάτι που το έχω απορία. Όλο αυτό το χρονικό διάστημα των έξι, επτά μηνών που είστε κλειστοί, λειτουργούσατε έστω και εξ αποστάσεως; Κάνατε μαθήματα στα παιδιά;

Εξ αποστάσεως ναι, είμαστε ένας κλάδος που έχει ανταποκριθεί στο σύνολό του. Αυτό όμως όπως καταλαβαίνετε δεν είναι το ίδιο, δηλαδή, πολλές φορές δεν υπάρχουν στα σπίτια οι συνθήκες για να γίνει σωστά το εξ αποστάσεως το μάθημα, δεν υπάρχουν καλές συνδέσεις σε κάποιες περιπτώσεις, δηλαδή υπάρχουν κάποια μικρά προβλήματα τα οποία όμως δεν είναι αμελητέα. Και όσο πηγαίνουμε τώρα προς το τέλος, είναι ιδιαίτερα κρίσιμο να ανοίξουμε, να δούμε τα παιδιά, να τα στηρίξουμε γιατί ξέρετε ότι παραδοσιακά  αυτό το διάστημα στο φροντιστήριο πάνε, στο σχολείο δεν πάνε. Αν θα ρωτούσατε τα παιδιά αν θέλουν να ανοίξει το σχολείο ή το φροντιστήριο, κάντε ένα ρεπορτάζ και θα πάρετε μια εύκολη απάντηση.

Το έχουμε ακούσει αυτό και σε δηλώσεις μαθητών γιατί άνοιξαν τα σχολεία και δεν ανοίγουν τα φροντιστήρια, το οποίο ακούγεται λίγο ανορθόδοξο ή τέλος πάντων δεν θα έπρεπε να είναι έτσι αλλά καταλαβαίνω ότι μιλάτε για την ελληνική πραγματικότητα.

Δεν είναι γιατί είναι δική μας ευθύνη. Τα παιδιά δεν έχουν κανένα λόγο να υποστηρίζουν τον Α΄ ή τον Β΄, πηγαίνουν εκεί που νομίζουν ότι παίρνουν καλύτερες υπηρεσίες.

Το δεχόμαστε γιατί είναι δυστυχώς η πραγματικότητα και λέω δυστυχώς και το εννοώ ότι είναι αυτή η πραγματικότητα. Τη μεγαλύτερη πίεση τη δέχεστε από τα παιδιά που είναι στη Γ’ Λυκείου και δίνουν Πανελλαδικές τώρα;

Νομίζω ότι αυτή είναι η προτεραιότητα αλλά νομίζω ότι όλα τα παιδιά έχουν την ανάγκη να έρθουν στο φροντιστήριο και το χρειάζονται, το ζούμε καθημερινά ότι εδώ και μήνες είναι κουρασμένα τα παιδιά, θέλουν να βγουν, να επικοινωνήσουν. Ξέρετε τι μου κάνει εντύπωση; Μπορεί να πάει στο σχολείο, μπορεί να πάει στην καφετέρια που είναι απέναντι από το σχολείο και δεν μπορεί να έρθει στο φροντιστήριο; Δηλαδή στις καφετέριες δεν υπάρχει ανάμειξη πληθυσμών; Το επιχείρημα που δεν μας ανοίγουν είναι ότι στα φροντιστήρια στις τάξεις είναι από διαφορετικά τμήματα. Στις καφετέριες, στις ταβέρνες, από εδώ και από εκεί, δεν υπάρχουν αναμείξεις με διαφορετικούς ανθρώπους που είναι σε άλλες ομάδες κλειστές; Δν βλέπω  λογική, νομίζω ότι πρέπει να ανοίξουμε και πρέπει να ανοίξουμε άμεσα.

Κατανοητό. Θα περιμένουμε έτσι κι αλλιώς κι εμέις κι εσείς τις όποιες ανακοινώσεις γίνουν αν γίνουν τη σημερινή ημέρα ή την προσεχή Παρασκευή. Αυτό που θα ήθελα να ρωτήσω και το έχω και απορία, επειδή το είδαμε και σε άλλους κλάδους οι οποίοι είχαν παραμείνει κλειστοί, αν έχετε εικόνα, το διάστημα αυτό που είχε μεσολαβήσει γίνονταν αυτό που λέμε ιδιαίτερα μαθήματα; Δηλαδή υπήρχαν συνάδελφοί σας οι οποίοι πήγαιναν και έκαναν μαθήματα κατ’ οίκον;

Αυτή είναι μία πληγή η οποία φέτος έχει πάρει και υγειονομικές διαστάσεις. Αλήθεια είναι αυτό που λέτε ότι υπάρχουν πολλές περιπτώσεις όπου συνάδελφοι οι οποίοι εκτός από τη μαυρίλα του ιδιαίτερου μαθήματος από μόνη της, δεν ξέρουν την εφορία, τους ασφαλιστικούς οργανισμούς είναι ότι διακινδύνευαν να γίνουν κινητές βόμβες μετάδοσης του ιού πηγαίνοντας σπίτι σπίτι και παραδίδοντας ιδιαίτερα. Αυτό είναι μια πραγματικότητα την οποία την έχουμε καταγγείλει και δημόσια και την καταγγέλλουμε με κάθε τρόπο και σας ευχαριστώ και για την ερώτησή σας. Αυτή τη στιγμή το μείζον είναι να ανοίξουν τα φροντιστήρια, να μπορέσουμε να δούμε τα παιδιά ζωντανά. Πλέον δεν υπάρχει κανένας λόγος. Και self-test κάνουν και επιτέλους να μας εντάξουν κι εμάς στα προγράμματα της κατ’ εξαίρεση εμβολιασμών όπως κάνουν και για τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς και να συνεχίσει η ζωή κανονικά. Αυτό είναι το ζητούμενο και θέλω να σας θυμίσω με αφορμή την ερώτηση που κάνατε ότι στην πρώτη φάση της πανδημίας είχαν κλείσει πέντε σχολεία για μια καθηγήτρια που μετά από ένα ταξίδι στην Ιταλία είχε κορωνοϊό και έκανε ιδιαίτερα από σπίτι σε σπίτι και έκλεισαν πέντε σχολεία με ένα κρούσμα μόνο. Αυτό το λέω για το πόσο σοβαρό είναι να παραβιάζεις το lockdown και να πηγαίνεις σπίτι σπίτι να κάνεις μαθήματα.

Αλίμονο τώρα. Έτσι κι αλλιώς διαπίστωσα πως η συζήτηση που κάνουμε έχει πολλές παραδοξότητες αλλά δεν παύει να είναι μια συζήτηση μεταξύ ενηλίκων ή τέλος πάντων μια συζήτηση η οποία απευθύνεται σε ενήλικες, οι οποίοι μπορούν να αποφασίσουν κατά το δοκούν. Ο καθένας με τη λογική του.

Έχετε δίκιο και για να το κάνω ακόμα πιο σαφές, οι γονείς πρέπει να προσέχουν ποιον βάζουν μέσα στο σπίτι τους και για εκπαιδευτικούς λόγους αλλά και για λόγους υγειονομικούς.