Ενημέρωση >>ΟΕΦΕ στον Τύπο
18/05/2021
Συνέντευξη Γιάννη Βαφειαδάκη στον Ρ/Σ του ΣΚΑΪ με τον Αντώνη Αντζολέτο

 

Έχετε ανοίξει για τα παιδιά της Γ’ Λυκείου από την περασμένη Δευτέρα, είναι καλά προετοιμασμένα τα παιδιά; Τι μπορούμε να πούμε κύριε Βαφειαδάκη;

Τα παιδιά ήρθαν με μεγάλη χαρά στα φροντιστήρια, δυστυχώς μόνο αυτά γιατί τα υπόλοιπα παιδιά δεν έχουν τη δυνατότητα ακόμα να έρθουν. Τα έχουμε προετοιμάσει όσο το δυνατόν καλύτερα τηρουμένων των αναλογιών. Από την πλευρά μας είχαμε μια άρτια παροχή εξ αποστάσεως, η οποία σε πολλές περιπτώσεις έχει λειτουργήσει εξαιρετικά. Υπάρχουν όμως και παιδιά τα οποία έχουν δυσκολίες, γιατί είχαν δυσκολίες με τη σύνδεσή τους στο internet, δεν είχαν τα κατάλληλα μέσα στο σπίτι τους να πάρουν σωστά την παροχή. Είναι μια ιδιαίτερη χρονιά και φέτος να πω ότι δεν είναι ακριβώς ίδια με πέρυσι γιατί πέρυσι το κλείσιμο των σχολείων και των φροντιστηρίων έγινε την περίοδο των επαναλήψεων, την περίοδο που είχε βγει η ύλη. Φέτος, βγήκε η ύλη κατά την περίοδο που τα φροντιστήρια και τα σχολεία ήταν κλειστά. Αλλά φαίνεται μέχρι στιγμής ότι τα παιδιά έχουν διαβάσει, έχουν καταβάλει προσπάθειες και αντιμετωπίζουν με αισιοδοξία τις εξετάσεις που έρχονται.

Αυτό ήθελα να σας ρωτήσω, για την ψυχολογία τους, είναι καλή; Πώς τους είδατε από κοντά πλέον;

Είναι ακόμα μουδιασμένα. Προσπαθούμε να συνέλθουμε όλοι από αυτό που έχει συμβεί. Νομίζω όμως πως σιγά-σιγά προσαρμόζονται, έχουμε ένα μήνα ακόμα και νομίζω ότι θα προσαρμοστούν πλήρως.

Από αυτό που είπατε στην αρχή, κ. Βαφειαδάκη, καταλαβαίνω ότι εσείς θα θέλατε να μπορείτε να έχετε και τα παιδιά των υπόλοιπων τάξεων. Καταλαβαίνω βέβαια ότι η πολιτεία σκέφτεται ότι σε ένα φροντιστήριο συναντώνται παιδιά και από διαφορετικά σχολεία, οπότε είπαν ακόμα να τηρήσουν το μάθημα μέσω τηλεδιάσκεψης.

Ναι, δεν ξέρω αν η πολιτεία το έκανε ή η Επιτροπή των ειδικών, γιατί σε ένα καφέ που είναι ανοιχτό ή σε ένα fast food, δεν μπορεί παραδείγματος χάριν να πάνε παιδιά από διαφορετικά σχολεία και τμήματα; Δηλαδή δεν μπορεί να είναι ανοιχτή όλη η κοινωνία και να μην είναι ανοιχτά τα φροντιστήρια. Νομίζω θα το δουν και την άλλη εβδομάδα θα μας επιτρέψουν την κανονική λειτουργία.

Πιστεύετε πως σωστά πάρθηκε η απόφαση τα παιδιά του Γυμνασίου και του Λυκείου να μη δώσουν φέτος εξετάσεις; Δηλαδή πώς το σκέφτομαι εγώ, ότι ενδεχομένως ένα παιδί το οποίο θα καθίσει να διαβάσει συνολικά όλη την ύλη για να τη δώσει στο τέλος, να δει και τα κενά του και να διαβάσει πιο πολύ και ίσως αυτό να λειτουργούσε και πιο θετικά.

Έχετε δίκιο απόλυτο και νομίζω ότι αυτή η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας έρχεται και σε αντίθεση με όλες τις εξαγγελίες για την επιτυχή διαδικασία της εξ αποστάσεως παροχής που δοκίμασε να κάνει το Υπουργείο. Και νομίζω το έκανε αρκετά καλά. Είναι η δεύτερη χρονιά που δεν ελέγχεται το εκπαιδευτικό αποτέλεσμα, το οποίο σωστά το παρουσιάζετε, τα παιδιά το εκλαμβάνουν ότι σταμάτησε το σχολείο και επομένως έχουμε δύο συνεχόμενες χρονιές όπου δεν θα ελεγχθεί το εκπαιδευτικό αποτέλεσμα της χρονιάς. Αυτό είναι προβληματικό, εμείς ήδη προγραμματίζουμε Ημερίδες, την πρώτη στις 31 Μαΐου, διαδικτυακή βέβαια, με θέμα τις εκπαιδευτικές συνέπειες της πανδημίας. Το εκπαιδευτικό αποτύπωμα είναι μια κουβέντα που νομίζω θα ανοίξει σε όλη την Ευρώπη. Ήδη στα φροντιστήρια διαμορφώνουμε ειδικά Προγράμματα Σπουδών για την κάλυψη των κενών και θερινά σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου προκειμένου να μπορέσουμε να εντάξουμε σιγά-σιγά αυτά τα παιδιά στην εκπαιδευτική διαδικασία και να πάνε στις επόμενες τάξεις προσπαθώντας να καλύψουμε τα κενά τους και να προχωρήσουμε εκπαιδευτικά και να μη δημιουργήσουμε δύο ταχύτητες μαθητών. Γιατί αυτό πιστεύω θα δημιουργηθεί. Νομίζω ότι αυτό θα οδηγήσει ένα μεγάλο αριθμό παιδιών στη σχολική διαρροή, στο να πάνε στις εξετάσεις με μειωμένες πιθανότητες επιτυχίας.

Όσον αφορά τις νέες ρυθμίσεις που θα δώσουν φέτος τα παιδιά Πανελλαδικές;

Άρα αναφέρεστε στην ελάχιστη βάση εισαγωγής. Γενικά δεν μπορεί να διαφωνήσει κανείς γιατί προφανώς δεν θέλουμε να βλέπουμε φοιτητές που μπαίνουν με 2 και με 3 σε σχολές, με μέσον όρο 2 και 3 που σημαίνει με μηδέν σε κάποια μαθήματα ή ένα. Από την άλλη μεριά, αυτό έρχεται σε αντίθεση. Δηλαδή, από τη μία λες δε δίνω εξετάσεις στην Α’ και στη Β’ Λυκείου και στο Γυμνάσιο και από την άλλη βάζεις ελάχιστη βάση εισαγωγής. Δεν είναι στην ίδια κατεύθυνση αυτές οι αποφάσεις. Εμείς συμφωνούμε με την ελάχιστη βάση εισαγωγής, νομίζω ότι είναι θετικό, νομίζω ότι ίσως θα μπορούσε να προσαρμοστεί φέτος ως προς τα όρια γιατί εκτιμώ ότι θα αφήσει πολλές χιλιάδες θέσεις κενές στα Πανεπιστήμια της χώρας.