Ενημέρωση >>Εκπαιδευτικά νέα
26/11/2015
Σύστημα προσλήψεων υπό την αιγίδα του ΑΣΕΠ επεξεργάζεται το υπουργείο σε διάλογο με τους εκπαιδευτικούς φορείς

Η πρόσληψη μόνιμου προσωπικού σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης αποτελεί προτεραιότητα για το υπουργείο Παιδείας. όπως δήλωσε ο Νίκος Φίλης, που παρουσίασε αναλυτικά στοιχεία για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που προσελήφθησαν φέτος.

"Έχουν συνταξιοδοτηθεί περίπου 30.000 εκπαιδευτικοί και έχουν προσληφθεί λιγότεροι από 1.000. Η τελευταία έκθεση του ΟΟΣΑ περιγράφει την ελληνική εκπαίδευση ως μια από τις πιο γερασμένες. Οι 4 στους 10 εκπαιδευτικούς είναι άνω των 50 ετών.

Φέτος προχωρήσαμε σε προσλήψεις 22.616 αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, έναντι 18.469 πέρσι. Δηλαδή προσλάβαμε 4.147 περισσότερους αναπληρωτές σε σύγκριση με πέρσι, ποσοστό 22,45%.

Ειδικότερα στα σχολεία Ειδικής Αγωγής πραγματοποιήθηκαν φέτος προσλήψεις ρεκόρ. Προσλήφθηκαν 2.468 για το ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, έναντι 1.244 πέρσι, δηλαδή αύξηση κατά 1.224 ή ποσοστό 49,59%. Η αύξηση στις προσλήψεις του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού, είναι από τις 389 πιστώσεις πέρσι, σε 1.405 φέτος.

Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, έχουν προσληφθεί μέχρι χθες 12.280 αναπληρωτές Εκπαιδευτικοί, δηλαδή 222 περισσότεροι από όσους είχαν προσληφθεί ολόκληρη την περσινή χρονιά και απομένουν άλλες 880 προσλήψεις. Συνολικά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση αναμένεται να προσληφθούν φέτος 13.160 αναπληρωτές, έναντι 12.161 πέρσι, δηλαδή 1.099 περισσότεροι και ποσοστό αύξησης 9,1%.

Στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ο αριθμός των προσλήψεων αναπληρωτών θα ανέλθει φέτος στους 5.965, έναντι 5.164 πέρσι, δηλαδή 801 και ποσοστό 15,5%.

Από φέτος επανέρχεται ο θεσμός της ενισχυτικής διδασκαλίας με διάταξη που θα συζητηθεί την ερχόμενη εβδομάδα στη Βουλή, ξαναλειτουργούν οι τάξεις ενισχυτικής διδασκαλίας που κατά τεκμήριο απευθύνονται σε παιδιά από φτωχότερες κοινωνικές ομάδες που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να κάνουν φροντιστήρια. Πρόκειται για μέτρο κοινωνικά αντισταθμιστικής πολιτικής, από αυτά που ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσης πρέπει να αποτελούν διαρκές μέλημα της πολιτείας.

Ο κρατικός προϋπολογισμός του 2016 έχει καταρτιστεί με βάσει τους δημοσιονομικούς καταναγκασμούς. Παρ’ όλα αυτά η κυβέρνηση επιδίωξε να μην υπάρξει ουσιαστική νέα μείωση των ανεπαρκών ούτως ή άλλως κονδυλίων για την παιδεία. Παραμένουν σταθερά στο 2,8% του ΑΕΠ. Στα πλαίσια αυτά επίσης υπήρξε πρόνοια να μη θιγούν τα κονδύλια για τη φοιτητική μέριμνα που είναι τόσο αναγκαία για την αντιμετώπιση των συνεπειών της κρίσης που βιώνουν φοιτητές και φοιτήτριες. Γενικότερα η κυβέρνηση οργανώνει ένα πλέγμα δράσεων και χρηματοδοτήσεων, προκειμένου να ενεργοποιηθεί η κοινωνική αλληλεγγύη και να αντιμετωπιστούν φαινόμενα ακραίας φτώχιας.

Εδώ και μερικές μέρες λειτουργεί πιλοτικά το πρόγραμμα «δεκατιανό στο σχολείο», αφορά περίπου 11.000 μαθητές και μαθήτριες, σε σχολεία που δεν έχουν κυλικεία. Κυβερνητικός σχεδιασμός είναι το πρόγραμμα με τα μικρογεύματα στα σχολεία να επεκταθεί από το Σεπτέμβριο με γεύματα, ώστε να αντιμετωπιστεί η σκληρή παρενέργεια της κρίσης, η ασιτία μικρών παιδιών, ακόμη και η λιποθυμία τους μέσα στην τάξη.

Είναι αναγκαία η πρόσληψη μόνιμου προσωπικού σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Το Υπουργείο Παιδείας έχει ζητήσει να ενταχθεί στο σχεδιασμό των κατά προτεραιότητα προσλήψεων για το 2016 ένας σημαντικός αριθμός εκπαιδευτικών, αναλόγως της πορείας των δημοσιονομικών μεγεθών. Για την έγκαιρη και εύρυθμη λειτουργία των σχολείων τον Σεπτέμβριο απαιτείται η πρόσληψη περίπου 10.000 μόνιμων εκπαιδευτικών, αν δεν θέλουμε να συνεχίσουμε την αδιέξοδη τακτική των κατά χιλιάδες προσλήψεων αναπληρωτών με χρήματα του ΕΣΠΑ. Το Υπουργείο σε διάλογο με τους εκπαιδευτικούς φορείς, επεξεργάζεται σύστημα προσλήψεων υπό την αιγίδα του ΑΣΕΠ.

Οι μόνιμες προσλήψεις είναι αναγκαίες για να ενισχυθεί το εκπαιδευτικό κλίμα, που βασίζεται στη μονιμότερη σχέση ανάμεσα στο δάσκαλο και το μαθητή, που στην περίπτωση των σχολείων ειδικής αγωγής προσλαμβάνει χαρακτηριστικά γονεϊκής αγάπης.

Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε, δώσαμε μάχη για να αντιμετωπίσουμε και τελικά να περιορίσουμε σε επίπεδα χαμηλότερα από τα περσινά, τον αριθμό των κενών. Ταυτοχρόνως σχεδιάζουμε και εφαρμόζουμε δράσεις προκειμένου να υπάρξουν εγκαίρως υπηρεσιακές μεταβολές, μεταθέσεις, δραστικός περιορισμός των αποσπάσεων, προσδιορισμός των πραγματικών κενών, ώστε να γίνουν εγκαίρως οι κατάλληλες κινήσεις και τα σχολεία να λειτουργήσουν χωρίς προβλήματα από την πρώτη μέρα της νέας σχολικής χρονιάς. Η αντιμετώπιση δομικών προβλημάτων της εκπαίδευσης, συναρτάται με την αξιολόγηση της έκθεσης του ΟΟΣΑ για την αξιολόγηση της εκπαίδευσης στη βάση των βέλτιστων διεθνών πρακτικών.

Τις επόμενες μέρες συγκροτείται κοινή επιτροπή εμπειρογνωμόνων που τα πορίσματά της θα αξιοποιηθούν στο πλαίσιο του εθνικού και κοινωνικού διαλόγου για την παιδεία που θα εξαγγείλουμε στη συνέχεια.