ViewarticleTopMiddle
Ενημέρωση >>Εκπαιδευτικά νέα
10/04/2017
Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις & Ελευθερία Έκφρασης Γνώμης

Καβάλα, 8/4/2017

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Θέμα: Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις & Ελευθερία Έκφρασης Γνώμης
 

O Σύνδεσμος Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ν. Καβάλας εκφράζει την έντονη ανησυχία του για την εκδηλωθήσα πρόθεση του Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Γιάννη Παντή να καταθέσει μηνυτήρια αναφορά εναντίον του προέδρου της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας (Ο.Ε.Φ.Ε) κ. Βαφειαδάκη Γιάννη διότι όπως εσφαλμένα υποστηρίζει το υπουργείο «με δηλώσεις του σε ιστότοπο επιχείρησε να θέσει θέμα αδιάβλητου των Πανελλαδικών Εξετάσεων». (https://goo.gl/lZbyYx )


Ως εκπαιδευτικοί και ενεργοί πολίτες θεωρούμε πως η ελεύθερη έκφραση της γνώμης αποτελεί ουσιώδες στοιχείο κάθε πολιτισμένης κοινωνίας και αποτελεί Συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα κάθε Έλληνα πολίτη αφού με βάση το Άρθρο 14 του Συντάγματος


1. Kαθένας μπορεί να εκφράζει και να διαδίδει προφορικά, γραπτά και δια του τύπου τους στοχασμούς του τηρώντας τους νόμους του Kράτους.
2. O τύπος είναι ελεύθερος. H λογοκρισία και κάθε άλλο προληπτικό μέτρο απαγορεύονται.


Όταν δε η κριτική προέρχεται από ανθρώπους / εκπαιδευτικούς που εκ των πραγμάτων είναι γνώστες του αντικειμένου μπορεί να αποτελέσει και έναυσμα για βελτιωτικές κινήσεις και δράσεις.
Ως εκ τούτου εκφράζουμε την αμέριστη συμπαράστασή μας στο πρόσωπο του Προέδρου της Ο.Ε.Φ.Ε και θεωρούμε πως τέτοιου είδους κινήσεις θίγουν το κύρος του θεσμού του Υπουργείου Παιδείας που ως εκ του ρόλου του θα έπρεπε να αποτελεί πυλώνα προάσπισης της ελευθερίας της έκφρασης.
Παραθέτουμε σύντομο Ιστορικό Ενεργειών του Υπουργείου σχετικά με τις Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις και προτάσεις για την άρση του αδιεξόδου:

•    Στις 21/2/2017 το υπουργείο δίνει στη δημοσιότητα το Χρονοδιάγραμμα των εξετάσεων σε Γυμνάσια, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, από το οποίο απουσιάζει ο προγραμματισμός της περιόδου των επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων.
(Ανάρτηση στην σελίδα του Υπουργείου: https://goo.gl/5evyHX )

•    Οι Μαθητές σε πολλά σχολεία της χώρας ξεκινούν αγώνα επαναφοράς των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων. Αναφορά στις κινητοποιήσεις των μαθητών υπάρχει στην σελίδα http://www.mathites.gr/

•    Το Υπουργείο στις 8/3/2017 δημοσιοποιεί την εξής ανακοίνωση :
«08-03-17 Το Υπουργείο εξετάζει το θέμα των Επαναληπτικών Εξετάσεων των Πανελλαδικών
Με αφορμή τις ανεύθυνες παροτρύνσεις ορισμένων παραγόντων, προς τους μαθητές να οργανώσουν κινητοποιήσεις με αίτημα τις επαναληπτικές εξετάσεις για όσους  ασθενήσουν κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών Εξετάσεων, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων ενημερώνει  μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς ότι :
- Εξετάζει το θέμα της διενέργειας των επαναληπτικών εξετάσεων αφού προκύπτουν – φέτος σε αντίθεση με άλλες χρονιές-  σημαντικά νομικά προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν.
- Εγκαίρως, σε σύντομο χρονικό διάστημα, θα  ανακοινώσει τις τελικές αποφάσεις οι οποίες θα είναι, όπως πάντα, προς όφελος των υποψηφίων μαθητών.
- Η επίλυση τέτοιων ευαίσθητων θεμάτων είναι υποχρέωση του Υπουργείου και δεν πρέπει να αποτελούν αντικείμενο εκμετάλλευσης της δύσκολης ψυχολογικής οικονομικής πίεσης των παιδιών και των οικογενειών τους.»

(Ανάρτηση στην σελίδα του Υπουργείου: https://goo.gl/nTaHeE )

•    Στις 10/3/2017 μαθητές συναντιούνται με εκπροσώπους της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου και το υπουργείο ανακοινώνει:
«ό
10-03-17 Συνάντηση μαθητών/τριών και πολιτικής ηγεσίας στο Υπουργείο για  τις επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις
Εκπρόσωποι της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων δέχτηκαν σήμερα αντιπροσωπεία μαθητών/τριών, που είχαν προγραμματίσει διαδήλωση στο Υπουργείο με αίτημα τη διενέργεια επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων. Κατά τη συνάντηση οι εκπρόσωποι του υπουργείου διαβεβαίωσαν τα μαθητικά συμβούλια ότι το θέμα εξετάζεται και ότι σε σύντομο χρονικό
διάστημα θα  ανακοινωθούν οι τελικές αποφάσεις, οι οποίες θα είναι προς όφελος των υποψηφίων μαθητών/τριών»
(Ανάρτηση στην σελίδα του Υπουργείου: https://goo.gl/1EIZvk )

•    Στις 13/3/2017 ανακοινώνει το πρόγραμμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, χωρίς να υπάρχει προγραμματισμός για τις επαναληπτικές εξετάσεις .
(Ανάρτηση στην σελίδα του Υπουργείου: https://goo.gl/OWsVSU )

•    Στις 20/3/2017 ο υπουργός παιδείας επαναλαμβάνει σε συνέντευξη στο ραδιοφωνικό σταθμό Flash 96 ότι οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι μεν αδιάβλητες αλλά είναι αναξιόπιστες.
(Ανάρτηση στην σελίδα του Υπουργείου – 1ο ηχητικό: https://goo.gl/2Zu7qy )

•    Στις 21/3/2017 το υπουργείο ανακοινώνει την επαναφορά των Επαναληπτικών τον Σεπτέμβριο
«21-03-17 Τον Σεπτέμβριο οι επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις
Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων αποφάσισε τη διεξαγωγή επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων τον Σεπτέμβριο  για όσους/ες υποψήφιους/ες δεν μπορέσουν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις του Ιουνίου λόγω σοβαρού προβλήματος υγείας, αφού εξέτασε όλες τις παιδαγωγικές, κοινωνικές και νομικές παραμέτρους του σύνθετου προβλήματος της καθιέρωσης  επαναληπτικών εξετάσεων στο νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Οι λεπτομέρειες των επαναληπτικών θα ανακοινωθούν, αφού πρώτα ξεκαθαριστούν ζητήματα νομικής φύσης που βρίσκονται ακόμη υπό εξέταση από τις υπηρεσίες του υπουργείου. Σημειώνεται ότι η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων του Ιουνίου θα γίνει κανονικά, χωρίς να επηρεαστεί από τη διαδικασία των επαναληπτικών εξετάσεων.»

(Ανάρτηση στην σελίδα του Υπουργείου: https://goo.gl/fQxY1r )

•    Στις 3/4/2017 δίνει στην δημοσιότητα το σκεπτικό πάνω στο οποίο θα πορευτεί η νομοθετική ρύθμιση για τη διενέργεια των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων τον Σεπτέμβριο.
«03-04-17 Επαναληπτικές εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Προκειμένου να μην αδικηθούν υποψήφιοι/ες, που αναγκάζονται να απέχουν από τις εξετάσεις λόγω  σοβαρού προβλήματος υγείας, το υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων πρόκειται να καταθέσει νομοθετική ρύθμιση για τη θεσμοθέτηση επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων για υποψηφίους/ες που ασθενήσουν σοβαρά και δεν μπορέσουν να προσέλθουν στις πανελλαδικές εξετάσεις του Ιουνίου σε κάποιο ή κάποια από τα εξεταζόμενα μαθήματα.
Οι διαφορές του νέου συστήματος επαναληπτικών σε σχέση με το παλιό σύστημα είναι οι εξής:
α) Οι νέες επαναληπτικές προσφέρονται όχι μόνο για τους/τις υποψήφιους/ες των ΓΕΛ αλλά και των ΕΠΑΛ.
β) Προσφέρονται και στα ειδικά μαθήματα και στις πρακτικές δοκιμασίες των ΤΕΦΑΑ, τα οποία μέχρι σήμερα αποκλείονταν, αφού οι επαναληπτικές αφορούσαν μόνο στα μαθήματα που συνδέονταν με το απολυτήριο Λυκείου.
γ) Οι νέες επαναληπτικές μπορούν να λύσουν το πρόβλημα ασθένειας που απαιτεί πολλές μέρες για την ανάρρωση, γιατί πραγματοποιούνται τον Σεπτέμβριο και όχι λίγες μέρες μετά τις κανονικές πανελλαδικές.
δ) Οι υποψήφιοι των επαναληπτικών θα εξετασθούν αφού ανακοινωθούν τα αποτελέσματα των υποψηφίων των εξετάσεων του Ιουνίου. Πρόκειται για μια διαδικασία εντελώς διακριτή, δηλαδή οι υποψήφιοι/ες διαγωνίζονται για ξεχωριστό αριθμό θέσεων. Έτσι οι υποψήφιοι/ες που έχουν δικαίωμα βάσει των δικαιολογητικών τους να συμμετάσχουν στις επαναληπτικές Πανελλαδικές, εφόσον το ζητήσουν, διαγωνίζονται σε όλα τα μαθήματα που έχουν δηλώσει στην αίτηση-δήλωση του Φεβρουαρίου και όχι μόνο σε όσα απουσίασαν. Ο/η υποψήφιος/α που τυχόν απουσιάσει σε ένα ή περισσότερα μαθήματα οφείλει να δηλώσει εντός ορισμένης προθεσμίας αν προτίθεται να αποσυρθεί από τη διεκδίκηση θέσης από τη γενική κατηγορία των υποψηφίων και να διεκδικήσει θέση από το ειδικό ποσοστό των ασθενών.
ε) Προϋπόθεση για την εισαγωγή των υποψηφίων των επαναληπτικών σε κάποιο τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση είναι να λάβουν σε αυτές τις εξετάσεις βαθμολογία τουλάχιστον ίση με αυτήν του τελευταίου επιτυχόντα των πανελλαδικών εξετάσεων του Ιουνίου στο συγκεκριμένο τμήμα.
Η νομοθετική ρύθμιση που περιγράφηκε παραπάνω επιδιώκει:
•  να διασφαλίσει την ισονομία και την ποιότητα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης,
•  να προσφέρει δεύτερη ευκαιρία σε όσους/ες το έχουν πραγματική διαπιστωμένη ανάγκη,
•  να διαφυλάξει το κύρος του θεσμού των πανελλαδικών εξετάσεων, εξασφαλίζοντας τη νομική εγκυρότητα των αποτελεσμάτων και θέτοντας αυστηρές προϋποθέσεις, τόσο για την υπαγωγή στην ευνοϊκή αυτή διάταξη, όσο και για την είσοδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση,
• να μη θίξει το συμφέρον των υποψηφίων των πανελλαδικών της αρχικής εξεταστικής περιόδου.
Τέλος, διευκρινίζουμε ότι θα δημοσιευτεί συμπληρωματική υπουργική απόφαση για τον αριθμό των εισακτέων στα τμήματα τριτοβάθμιας για τους/τις υποψήφιους/ες των Πανελλαδικών εξετάσεων του Ιουνίου. Με σεβασμό στην αγωνία των νέων που προετοιμάζονται για τις εξετάσεις και αναγνωρίζοντας ότι η πρόβλεψη του νόμου (νόμου ψηφισμένου από την προηγούμενη κυβέρνηση) να ανακοινώνεται ο αριθμός εισακτέων τον Μάρτιο δεν παρέχει έγκαιρα στους/στις υποψηφίους/ες τις αναγκαίες πληροφορίες, αποφασίστηκε να κατανεμηθεί σε δύο χρόνια η μείωση που ανακοινώθηκε σε ορισμένα τμήματα στις 14 Μαρτίου, δηλαδή φέτος θα πραγματοποιηθεί το ήμισυ της μείωσης και του χρόνου το υπόλοιπο ήμισυ.
Ευχόμαστε καλή συνέχεια στην προετοιμασία των υποψηφίων μας.»

(Ανάρτηση στην σελίδα του Υπουργείου:  https://goo.gl/wNt92v )

•    Στις 4/4/2017 στην ιστοσελίδα «Πρώτο Θέμα» υπάρχει άρθρο για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις στο οποίο σε ένα τμήμα φιλοξενείται δήλωση του προέδρου της Ο.Ε.Φ.Ε.
«Όπως λέει στο «protothema.gr» o πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φροντιστών Ελλάδας Γιάννης Βαφειαδάκης, «ανοίγει παράθυρο» στην αξιοπιστία του συστήματος, καθώς εγείρονται σοβαρές ενστάσεις για την αξιοπιστία του συστήματος αφού δεν έχει δοθεί ο αριθμός θέσεων των υποψηφίων των επαναληπτικών εξετάσεων, ούτε καν ένας αλγόριθμος για την επιλογή των υποψηφίων. Ως αποτέλεσμα μπορεί κάποιος που θέλει να εισαχθεί στην Ιατρική σχολή και δεν γράψει καλά σε ένα μάθημα, να δηλώσει ασθενής, να λάβει μία διαβεβαίωση και στη συνέχεια να έχει όλο το καλοκαίρι μπροστά του για να μελετήσει και να βελτιώσει τη βαθμολογία του.

Όπως εξηγεί ο κ. Βαφειαδάκης αυτό δεν μπορούσε να γίνει όταν οι επαναληπτικές εξετάσεις διενεργούνταν δέκα ημέρες μετά τις Πανελλαδικές, καθώς δεν υπήρχε ικανός χρόνος να βελτιωθεί η πορεία ενός μαθητή. Οι καθηγητές πάντως διαβλέπουν κύμα συμμετοχών στις επαναληπτικές εξετάσεις.»

(Ανάρτηση στην σελίδα Πρώτο Θέμα: https://goo.gl/wucehL )

•    Στις 4/4/2017 ανακοινώνει το υπουργείο ότι θα καταθέσει μηνυτήρια αναφορά εναντίον του Προέδρου της Ο.Ε.Φ.Ε.
«04-04-17 Μηνυτήρια αναφορά του Υπουργείου εναντίον του προέδρου της Ομοσπονδίας Φροντιστών
Ο υπό εισαγγελική έρευνα πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φροντιστών Ελλάδας κ. Ι. Βαφειαδάκης επιχείρησε σήμερα με δηλώσεις του σε ιστότοπο να θέσει θέμα αδιάβλητου των Πανελλαδικών Εξετάσεων είτε διαστρεβλώνοντας, είτε αποκρύπτοντας ουσιώδη στοιχεία της ανακοίνωσης του Υπουργείου,  είτε ακόμη  εικάζοντας μελλοντικές ανακοινώσεις χωρίς να περιμένει τη νομοθετική ρύθμιση του Υπουργείου που διασφαλίζει απόλυτα την ισονομία και την ισότητα των ευκαιριών των υποψηφίων.
Επειδή το θέμα είναι σοβαρό, αύριο το πρωί ο Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων  Γιάννης Παντής θα επισκεφθεί την Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών και θα καταθέσει μηνυτήρια αναφορά.
Το Υπουργείο έχει την υποχρέωση να περιφρουρήσει τους χιλιάδες υποψήφιους μαθητές από τυχοδιωκτικές συμπεριφορές και θα το πράξει σε κάθε περίπτωση.»

(Ανάρτηση στην σελίδα του Υπουργείου: https://goo.gl/lZbyYx )

Συμπεράσματα - Παρατηρήσεις

1.    Δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι το υπουργείο θα επανέφερε τις Επαναληπτικές Εξετάσεις εάν δεν υπήρχαν  οι δίκαιες και αγωνιώδεις πιέσεις και διαμαρτυρίες του πιο ζωντανού κομματιού της κοινωνίας των μαθητών, όπως προκύπτει από την απουσία των επαναληπτικών εξετάσεων από το επίσημο χρονοδιάγραμμα, από την εξέταση του θέματος και την υπέρβαση των νομικών εμποδίων μετά τις κινητοποιήσεις των μαθητών και από την απουσία προγραμματισμού τους κατά την ανακοίνωση του προγράμματος των Πανελλαδικών Εξετάσεων στις 13-3-2017. Από την ανωτέρω εκτεθείσα σειρά των γεγονότων και ενεργειών του το Υπουργείο δεν επέδειξε τον δέοντα σεβασμό ούτε στην αγωνία των μαθητών για την εύρυθμη διεξαγωγή των εξετάσεων, ούτε στον θεσμό των Πανελλαδικών Εξετάσεων, ούτε στον ίδιο του τον εαυτό.
2.    Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας (ΟΕΦΕ) κος Βαφειαδάκης αναφέρει και μάλιστα μέσα σε εισαγωγικά ότι ανοίγει παράθυρο στην αξιοπιστία του συστήματος. Να θυμίσουμε ότι πρώτος ο υπουργός είχε θέσει θέμα αξιοπιστίας και χωρίς χρήσης εισαγωγικών σε συνέντευξη στις 20/3/2017.
3.    Ο τίτλος του άρθρου δεν είναι του κου Βαφειαδάκη αλλά της δημοσιογράφου που έγραψε το άρθρο κας Ισμήνης Χαραλαμποπούλου. Θεωρούμε εύκολα ότι μπορεί να το διαπιστώσει όποιος πατήσει στην παραπάνω υπερσύνδεση που οδηγεί στο άρθρο.
4.    Είναι λοιπόν απορίας άξιο γιατί το υπουργείο προτίθεται να καταθέσει μηνυτήρια αναφορά κατά ενός πολίτη που αποτελεί ταυτόχρονα και εκπρόσωπο Πανελλαδικού Επαγγελματικού Συλλόγου και ο οποίος με κόσμιο και νόμιμο τρόπο εκφράζει ένα προβληματισμό, αναλισκόμενο στη δημιουργία εντυπώσεων παρά στην επίλυση των ζητημάτων που το ίδιο δημιούργησε σχετικά με την διεξαγωγή των επαναληπτικών εξετάσεων. Το λυπηρότερο δε όλων είναι ότι η στάση του Υπουργείου Παιδείας έρχεται σε σύγκρουση με  το άρθρο 14 του Συντάγματος που αφορά την ελευθερία του λόγου και του τύπου.

Θέματα / Ερωτήματα που ανακύπτουν σχετικά με τις Επαναληπτικές Εξετάσεις τον Σεπτέμβριο.


Ανάλυση των θεμάτων που προκύπτουν από την απόφαση του Υπουργείου για διενέργεια των Επαναληπτικών Εξετάσεων τον Σεπτέμβριο και τα οποία θα πρέπει να λάβει υπ’ όψιν του στην νομοθετική ρύθμιση που ετοιμάζει:

1.    Υποχρεώνει τους υποψηφίους που θα έχουν την ατυχία λόγω προβλήματος υγείας να μην γράψουν ένα ή δυο μαθήματα να επανεξεταστούν σε όλα.
Ερώτημα: Τι προσπαθεί να προλάβει το υπουργείο; Μήπως μια γιγάντωση του αριθμού των υποψηφίων που θα απουσιάζουν από ένα μάθημα στις κανονικές εξετάσεις;

2.    Στην ανακοίνωση του (προπομπό της νομοθετικής ρύθμισης) μιλάει για διασφάλιση ισονομίας.
Πως μπορεί να επιτευχθεί αυτό όταν οι υποψήφιοι των κανονικών εξετάσεων θα διαγωνιστούν να είναι π.χ. στους  200 εισακτέους της σχολής που επιθυμούν, ενώ οι υποψήφιοι των επαναληπτικών θα διαγωνιστούν με στόχο να γράψουν περισσότερο από τα μόρια του τελευταίου εισακτέου της αντίστοιχης σχολής, δηλαδή ουσιαστικά διεκδικούν επίδοση και όχι να είναι στους 200 πρώτους;
3.    Θα μπει νέος περιορισμός στον αριθμό των υποψηφίων που θα περάσουν μέσω των επαναληπτικών ή θα περνούν όλοι ως υπεράριθμοι εφ’ όσον πιάσουν τη βάση της σχολής που επιθυμούν και έχουν δηλώσει;
Αν μπει περιορισμός μήπως θα είναι μια ακόμα αδικία για αυτούς που είχαν την ατυχία να ξαναδώσουν εξετάσεις;
4.    Πότε θα συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους οι υποψήφιοι των επαναληπτικών εξετάσεων; Είναι κάτι που δεν έχει διευκρινίσει μέχρι στιγμής το υπουργείο.
5.    Είναι δίκαιο για έναν μαθητή που είχε την ατυχία να μην γράψει ένα μάθημα στις κανονικές εξετάσεις να του μεταθέτεις τις εξετάσεις τουλάχιστον 2,5 μήνες  μετά;
Που θα βρει ο κάθε υποψήφιος τα ψυχικά, σωματικά και πνευματικά αποθέματα να συνεχίσει τη προσπάθεια που απαιτούν οι εξετάσεις;
Λαμβάνεται υπ’ όψιν η συναισθηματική φόρτιση που θα δημιουργηθεί στον υποψήφιο όταν όλη η παρέα του ξεκουράζεται, χαίρεται το καλοκαίρι και διασκεδάζει;
Ο Υπουργός είχε διατυπώσει στο ραδιόφωνο Flash 96 (ποιο πάνω υπερσύνδεση – από το 45’’ και μετά) την άποψη ότι στερείται η χαρά της ζωής του παιδιού για να μπει στο πανεπιστήμιο. Η μετάθεση αυτή συνεχίζει να στερεί τη χαρά του παιδιού για άλλους περίπου 3 μήνες και μάλιστα επιλεκτικά για κάποιους και όχι για όλους. Μήπως υπάρχει αντίφαση μεταξύ λόγων και έργων;
6.    Πως θα αντιμετωπίσουν τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ αυτόν τον πλεονάζοντα αριθμό συνεχίζοντας να προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες εκπαίδευσης, όταν είναι γνωστό ότι ο προϋπολογισμός τους είναι ήδη ελλειμματικός;


Η απάντηση στα παρακάτω ερωτήματα λύνει όλα τα προβλήματα ως δια μαγείας.
 

Θέλουμε ευχαριστημένους τους μαθητές;


Θέλουμε ένα πρόγραμμα επαναληπτικών εξετάσεων που να μην δημιουργεί ανισότητες και αδικίες;


Αν θέλουμε ευχαριστημένους τους μαθητές και ένα πρόγραμμα εξετάσεων δίκαιο για όλους τους υποψηφίους πρέπει να επανέλθουν οι επαναληπτικές εξετάσεις τέλος Ιουνίου – Αρχές Ιουλίου.
Μπορεί να στερηθούν κάποιες ημέρες διακοπών οι καθηγητές, αλλά μπροστά στα προβλήματα που θα λυθούν η απώλεια αυτή είναι ασήμαντη.
Αν τώρα ο ενδοιασμός του υπουργείου είναι για το τυχόν επιπλέον κόστος που θα κληθεί να πληρώσει προς τους καθηγητές μπορεί και αυτό να το ρυθμίσει.


 

ViewarticleBottom